Down Under: hoe het allemaal begon deel 2 - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Thijs Mahler - WaarBenJij.nu Down Under: hoe het allemaal begon deel 2 - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Thijs Mahler - WaarBenJij.nu

Down Under: hoe het allemaal begon deel 2

Door: Thijs Mahler

Blijf op de hoogte en volg Thijs

23 Maart 2013 | Australië, Brisbane

Vervolg op deel 1 i.v.m. het opnieuw kopen van een uurtje Wifi.

Donderdag lekker brak en veel te vroeg wakker geworden in Bondi, en om 6;45 smorgens lokale tijd de champions League wedstrijd van woensdagavond zitten kijken Bayern tegen Arsenal volgens mij. , best een aparte gewaardwording smorgens vroeg met een kater een potje voetbal kijken in een common room met 15 man. Rond 9 uur wilde ik weer even gaan powernappen maar nog geen 15 minuten later hoorde ik het karakteristieke fluitje van de heer Vonk dus geen power nap voor Thijs. Jelmer en Sally begroet mijn tablet in ontvangst genomen (thanks Sally ) en daarna een body board gehuurd en naar het strand gegaan, die avond eerst een wandeling over de kliffen van Bondi gemaakt, echt een aanrader en daarna Jelmer en Sally kennis laten maken met de lokale specialiteit: Goon (de wijn in kartonnen 4 liter verpakking die alle backpackers drinken omdat het niets kost)

Vrijdag nog even op het strand geweest en daarna met jelmer en Sally naar de stad gegaan, zij hadden om 5 uur een bus naar orange (op weg naar het underground motel waar ze de komende maanden zitten) Ik ben mijn bankpas gaan halen en een nieuwe adapter voor mijn telefoon want die was er na 3 dagen mee op gehouden.

Heb ze om 5 voor 5 nog even snel uit kunnen zwaaien en toen terug naar het hostel, daar weer een mooie avond gehad die eindigde met een bezoekje aan Kings Cross (de uitgaanstraat van Sydney, voor Backpackers dan) daar iedereen kwijtgeraakt en met Darren (een Brit ) nog wat biertjes gedronken en uiteindelijk een taxi terug gepakt.

Zaterdagdag was moving day again en ik had die avond een transfer met de greyhound naar Byron. Lekker de hele dag niets gedaan in het hostel en rond 5 uur naatr de bus gegaan. Leuk vooruitzicht 13 uur in een bus naar Byron Bay maar gelukkig was de bus maar half vol en had iedereen twee stoelen. Op de een of andere manier belande ik achterin de bus en was ik omringd door Engelsen en Canadezen waar het direct mee klikte en die ook in hetzelfde hostel bleken te zitten. Leuke busreis gehad die om 7 uur begon en de volgende morgen om 8 uur eindigde. De chauffeur was een absolute cultheld en was behooorlijk praatziek waardoor we het eerste half uur van de resi alles te weten kwamen over het type bus, hoe de gordels werken, hoe je de toilet moet gebruiken enz. kortom hilarisch en standbeeld voor die man.

Zondagochtend vroeg opgepikt bij de busstop en op naar het hostel, ik logeerde in de Arts factory op aanraden van o.a Keren en Joost van Opstal en dat was echt top, (check mijn facebook voor foto's) lekker hippie achtig en echt een hele relaxte sfeer. Eerste dag lekker naar het strand geweest met de Engelsen, die avond lekker wijn gedronken en daarna naar een grote beach party op het strand geweest ter ere van Saint Patricks day. Was echt heel tof, groot kampvuur op het strand, DJ erbij en een paar hionderd man die uit hun dak gingen.

Maandag met de engelsen mee geweest naar Nimbin is een hippie dorpje een uurtje van byron, waar weed nog soort van legaal is en iedereen naar toe gaat om koekjes te eten, geniale tour gehad met Jim's Grasshopper tour, met BBQ halverwege en prachtige uitzichten onderweg.

Dinsdag was regeldag trip naar Fraser geboekt alsmede de Withsundays, Kreeg te horen dat mijn vakantiegeld nu werd gestort dus dat is dan ook weer goed besteed. Verder weinig gedaan die dag behalve om 5 uur die middag een Bushtucker walk gedaan, een local loopt een rondje op het terrein van de arts factory en laat je zien welke planten je kan eten hoe je aan water komt en hoe je aan een riem kan komen als die van jou kapot gaat. behoorlijk hilarisch en tegelijkertijd ook leerzaam.

Woensdag wilde ik eigenlijk door naar Surfers met de Engelsen maar alle bussen naar Surfers zaten vol, besloten om dan nog maar een dagje bij te boeken en tevens mijn eerste surfles te pakken. Woensdagmiddag opgehaald bij het hostel en samen met twee Zweden uit het hostel die kant opgegaan. Was echt een fantastische dag en surfen ging boven verwachting goed. daarwerkelijk een paar golven gepakt en totaal gesloopt kwam ik 3 uur later het water weer uit. Die avond vroeg het mandje in gegaan want ik was gesloopt en de volgende morgen had ik een vroege bus naar surfers.

Na 1,5 uur in de greyhound en een uur tijdswinst was ik om 10:30 lokale tijd al in Surfers, shuttle naar het hostel gepakt en daar maar even buiten gaan zitten, blijkbaar was ik op de goede dag gekomen want een gezelschap van Britten Ieren en Canadezen had besloten dat het eerste biertje best om 11:00 genuttigd kon worden. Na even de kat uit de boom gekeken te hebben toch maar overstag gegaan voor een biertje met alle gevolgen van dien. 14 uur later, heel veel drinkspelletjes en een mooie uitgaansavond in een lokale club lag ondergetekende moe maar voldaan weer in zijn bedje. Het voelde een beetje als Hockeytoernooi in Engeland maar dan zonder Gieters. Kortom niets van Surfers gezien behalve het hostel en de club maar me toch prima vermaakt.

Zaterdag was transfer day again en na iedereen gedag gezegd te hebben richting de Greyhound naar Brisbane gegaan, daar met Julia en Anna herenigd (twee duitse meisjes die ik kende uit Byron en dezlefde bus hadden ) Dat was dus wel gezellig, in de loop van de middag in Brisbane aangekomen en door mijn Surfers avontuur helaas niet in staat geweest om iets te kunnen doen. Ik moet hier dus nog een keer naartoe want heb alleen het hostel en de supermakrt gezien. Femke en Steffi hebben ook hier vrienden dus dat komt t.z.t. wel goed.

Nu ga ik er gauw vandoor want heb een bus naar Noosa over 45 minuten, ik zal proberen wat frequenter te posten want bijna twee uur typen is voor niemand leuk. :)

Groeten aan iedereen thuis,

  • 23 Maart 2013 - 22:49

    Maartje:

    Leuke verhalen zeg!! Pff je hebt het goed naar je zin en al veel ervaringen en avonturen op gedaan!
    Leuk om je verslagen te lezen.
    Have fun!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thijs

Actief sinds 22 Maart 2013
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 25078

Voorgaande reizen:

06 Maart 2013 - 06 Maart 2014

Australië, Nieuw Zeeland

Landen bezocht: