Laatste weekje Cairns en Jobhunten in Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Thijs Mahler - WaarBenJij.nu Laatste weekje Cairns en Jobhunten in Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Thijs Mahler - WaarBenJij.nu

Laatste weekje Cairns en Jobhunten in Perth

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

17 April 2013 | Australië, Perth

Sinds mijn laatste versla heb ik eigenlijk niet zo gek veel bijzonders gedaan, maar hierbij toch even een update.

Uiteindelijk heb ik 10 dagen in Cairns gezeten waarvan de eerste dagen erg gezellig waren omdat iedereen van de Clipper (de boot op de whitsundays ) ook in Cairns was, na een dag of 5 was echter zo'n beetje iedereen weg op Tariq, Seann en Sven na en werd het toch een stuk rustiger. Gelukkig kwamen er wel zo nu en dan oude bekenden in Cairns aan en heb ik ook nog wel om en nabij de 20 nieuwe vrienden gemaakt. De gasten zatenin een ander hostel en zag ik overdag niet zo gek veel (zij hadden echter een awesome meal deal bij hun hostel 5 dollar voor een goede maaltijd 300 gram steak met patat sla en een biertje, dus rond etenstijd gaf ik ze uiteraard altijd even een belletje of ze een extra voucher konden ritselen, waarna we daarna op stap gingen)
tel daarbij op dat het 7 dagen pokkeweer was (wel 30 graden maar bewolkt en heel veel regen ) en je hebt niet echt ideale omstandigheden. Daarnaast kan je als je geld hebt rondom Cairns heel veel doen, (snorkelen op het great barrier reef, tripjes naar het regenwoud, skydiven, raften, bungeejumpen) heb je dat echter niet dan blijft er weinig over en is Cairns gewoon een klein stadje wat overspoeld wordt door backpackers en waar heel weinig te doen is.

Dagen in Cairns dan ook voornamelijk doorgebracht met nietsdoen en rond een uur of 4 maar weer beginnen met de borrel op het balkon. Gelukkig kreeg ik na een paar dagen 3 legendarische zweedse kamergenoten wat welweer een hoop gezelligheid opleverde. Keerzijde was wel dat we binnen twee dagen na hun aankomst op de zwarte lijst van het hostel kwamen te staan waardoor we geen pre partys meer konden houden op de kamer op straffe van uitzetting van iedereen in de kamer. Beetje jammer maar gelukkig zijn er in Gilligan's genoeg mogelijkheden om ergens anders in te drinken.

Na 8 dagen uiteindelijk met de Zweden en Angela Nederlands meisje wat zij dan ook weer kenden in hun auto een tripje naar het regenwoud gemaakt en dat was wel erg geslaagd, lekker met zijn 5en in een vrij krappe auto 2,5 uur rijden naar het Daintree rainforest. Onderweg nog wat mooie plaatjes geschoten van de kustlijn en na 2,5 uur eindelijk bij het regenwoud aangekomen, daar het bezoekerscentrum bezocht wat een redelijke deceptie was omdat ik geen enkel beest heb gezien omdat het 7 dagen geregend had. (Normaal zie je hier Kasuarissen, schitterende vlinders, tal van tropische vogels en tal van andere beesten) nu was het dus heel veel verschillende bomen en planten en een kolkend beekje van al het regenwater. Na het bezoekerscentrum wilde we eigenlijk nog door naar cape tribulation maar omdat we pas om 12 uur weg waren gegaan zat dat er niet meer in, en omdat je hier liever niet in het donker wil rijden in verband met overstekende kangaroes en ander gespuis toch maar naar huis gereden.

De twee daaropvolgende dagen werd het weer zowaar beter en heb ik lekker bij de lagoon gelegen, dat is een openluchtzwembad midden in het centrum wat voor iedereen gratis toegankelijk is. ( In Cairns kan je namelijk nit direct voor de kust in zee zwemmen) laatste twee avonden nog prima vermaakt in Cairns en de laatste dag doorgebracht met wachten.

Sven had aangeboden mij naar het vliegveld te brengen met hun bus dus dat zou mij weer een shuttlebus schelen. Ik had express de tijd een beetje ruim ingeschat omdat backpackers en tijd geen ideale combinatie is, echter om 16:25 kreeg ik een telefoontje (we hadden om half 5 afgesproken) Thijs ik kan de autosleutels nergens vinden en die gasten hebben geen telefoon bij zich, ideale ingredienten dus voor een rampscenario, vlucht missen 270 dollar armer, maar gelukkig is Sven als een haas naar de lagoon gerend die gasten gevonden die idd twee sleutels bij zich hadden, in de bus gesprongen en uiteindelijk was ik toch nog ruim op tijd op het vliegveld.

Na eeen relaxte vlucht naar Perth, 5 uur (best lang voor een binnelandse vlucht) maar door het tijdsverschil eigenlijk maar 3 uur. Heb ik een shuttle genomen naar Fremantle waar ik op aanraden van een van de Zweden in het Old Fire Station (idd heel goed een oude brandweerkazerne ) logeer. Hostel is erg chill en doordat ik zowaar maandag een nuchtere dag had (die komen niet zo heel vaak voor als je aan het backpacken bent ) heb ik gisteren een erg productieve dag gehad, een aantal brieven de deur uit gedaan CV op orde gemaakt en wat mensen gebeld van wie ik via via nummers had gekregen. Een van de Zweden had mij een nummer van kerel bij een verhuisbedrijf gegeven en die heb ik dus ook maar even gebeld. Mooi verhaal opgehangen dat ik zijn kaartje had gekregen in Cairns en dat ik werk zocht, op moment van schrijven zit ik nu dus gladgeschoren (herken mezelf bijna niet) achter de PC en heb zo een sollicitatiegesprek als verhuizer. Daarnaast heb ik ook nog op wat fruitpluk baantjes gereageerd maar nog niets gehoord tot nu toe.

Dat was het weer voor nu als er nieuws is zal ik weer een update sturen.

Groeten, Thijs

p.s. als er belangrijke dingen zijn in NL stuur me dan even een berichtje want zo kwam ik er bijvoorbeeld 3 dagen geleden achter dat een collega met wie ik een jaar lang nauw heb samengewerkt al 3 weken vader was en ik had er sinds mijn komst hier idd geen moment meer bij stilgestaan dat zijn vriendin hoog zwanger was toen ik wegging.

  • 18 April 2013 - 03:11

    Ciska :

    Hopelijk ben je aangenomen :)
    Good luck met solliciteren! En....een beller is sneller :)

    Je bent nog maar 18 uur(rijden) van Mundrabilla verwijderd...je bent praktisch mijn buurman nu, haha!
    Misschien zie ik je nog in Perth als je daar ergens werk zoekt. Ik ben daar rond 10 juni :)

    xx

  • 18 April 2013 - 04:50

    Thijs:

    Hoi Cis, bellen is idd sneller maar als ze je daarna vragen om langs te komen moet je dat maar doen he, 18 uur is idd vlakbij heb greyhounds gehad aan de eastcoast die net zo lang duurde ;) zal je op de hoogte houden van het verdere verloop. Groeten Thijs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thijs

Actief sinds 22 Maart 2013
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 25078

Voorgaande reizen:

06 Maart 2013 - 06 Maart 2014

Australië, Nieuw Zeeland

Landen bezocht: