Almost found Nemo, - Reisverslag uit Cairns, Australië van Thijs Mahler - WaarBenJij.nu Almost found Nemo, - Reisverslag uit Cairns, Australië van Thijs Mahler - WaarBenJij.nu

Almost found Nemo,

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

08 April 2013 | Australië, Cairns

Ik had beloofd wat vaker te gaan bloggen, helaas heb ik die belofte niet waar kunnen maken en is het al weer 2,5 week geleden dat ik iets heb gepost.

voor mensen die toch wat vaker een levensteken willen hebben, voeg me even toe op facebook want daar ben ik iets actiever.

As always eerst even een korte samenvatting: de afgelopen 2 weken waren wederom weer een grote achtbaan en heb weer veel te veel meegemaakt.
Ik ben inmiddels in Cairns en heb voordat ik hier kwam Fraser Island gedaan, schitterend stukje Australie, hier twee dagen per 4 wheel drive over het eiland gereden en schitterende natuur gezien en tal van wilde Dingo's daarna de Whitsundays gedaan per partyboat ( roggen, dolfijnen, schilpadden haaien, dory en papagaaivissen gezien, maar Nemo helaas niet) Daarna door naar Magnetic Island eveneens schitterend daar wilde Koala's en Wallabies gezien en getuige geweest van een paddenrace (hilarisch) Tussen de bedrijven door heb ik op de Clipper (de partyboat waarmee we de Whitsundays hebben gedaan) een leger aan nieuwe vrienden gemaakt waarmee ik met een aantal daarvan nu in Cairns zit. Het gaat nog steeds goed met me, geniet iedere dag en wordt elke dag met een glimlach wakker. heb in tijden al geen fatsoenlijke wijn meer gedronken en noodles komen inmiddels mijn neus uit. Ik probeer nu in Cairns wat werk van de grond te krijgen en zodra dat is gelukt zien we wel weer verder.

Zo nu dus weer tijd voor ellenlange verhalen:
Na mijn vertrek uit Brisbane ben ik doorgegaan naar Noosa waar mijn Fraser trip zou vertrekken. In Noosa briefing gehad voor de Fraser Island tour, idiote instructievideo bekeken ( Australiers zijn behoorlijk van de instructivideo's) behoorlijk hilarisch zo is het bijvoorbeeld niet de bedoeling je 4 wheel drive op zijn kant te krijgen en wordt dronken rijden niet aangeraden, ook moet je vaart minderen als je een dingo ziet. Erg zinvol dus. Die avond klein biertje in de bar gedaan maar niet te gek want de trip begon om 7 uur de volgende morgen.

per 4 wheel drive van Noosa naar Rainbow beach gereden en daar de pont gepakt naar Fraser.(check het album Fraser Island op facebook voor een sfeerimpressie) Fraser is een eiland wat net niet vastzit aan het vasteland maar alleen te bereiken is met een pontje van nog geen 10 minuten. Rond 11 uur waren we op het eiland en kon de 4 wheel drive experience beginnen. Heerlijke dag gehad, over het schitterende strand gereden, Eli Creek gezien een stroompje wat inlands naar zee stroomt en door het hoogteverschil dit met een dusdanige kracht doet, dat je er in kan springen en vanzelf mee naar beneden wordt gevoerd terwjl je omringt bent door schitterende natuur. Had er de hele dag wel willen blijven maar dat kon helaas niet. Daarna door naar Champaign Pools, een zwemstek die door rotsten gecheiden is van de zee, maar als er een golf tegenaan klapt komt alle white wash in de pools terecht, vandaar de naam champaign pools. Daarna Indian head gezien waar een van de chauffeur moeite had met een flinke heuvel, waardoor we 15 minuten hebben staan roepen dat ie meer gas moest geven alvoren te worden afgelost door een Zweeds meisje die het wel in een keer lukte.
Indian head is een van de hoogste punten van het eiland en je hebt daar werkelijk een schitterend uitzicht. Daarna was het tijd voor de terugtocht, normaal gesproken ben je rond half 6 terug in het kamp maar vanwege de goede condities op het strand dacht onze gids dat champaign pools wel in het programma paste (normaal slaat hij dit over bij twee daagse trips)
Uiteraard werd het op de terugweg vloed en donker waardoor de terugweg 2 uur in beslag nam met behoorlijk wat dingo's onderweg, rotsen op het strand en een strand wat 2,5 meter breed was. (Was dus weer een typische Albert Mahler experience )Uiteindelijk zonder problemen in het kamp aangekomen rond 19:45 en weer een ervaring rijker.

Helaas had ik naar later bleek de verkeerde tour geboekt en gingen wij dus niet kamperen, maar sliepen we in een resortje met 4 persoons kamers en een BBQ plaats. (Niet verkeerd hoor, maar vanwege de scoutingroots vond ik het toch wel jammer dat we niet midden in de bush gingen kamperen.)
Na een lekkere BBQ waarbij de gids voor het eerst in zijn leven een keuken vol met mannen had die hem hielpen (normaal is het altijd andersom maar omdat we zo waren aangekomen moesten alle vrouwen gaan douchen en optutten voor het eten) Wij onder het genot van een lauw biertje de BBQ geregeld en daarna heerlijk gegeten. Ik had gelukkig een kratje bier mee genomen want al mijn mannelijke reisgenoten hadden er niet over nagedacht dat een biertje toch best lekker is na zo'n lange dag. In het kader van eerlijk zullen we alles delen die gasten toch maar een paar biertjes gegund en een prima avond gehad, redelijk bijtijds weer het mandje in gegaan want om half 7 ging de wekker weer voor dag 2.

De volgende morgen om stipt half 8 weggereden, en ondergetekende kwam uiteraard als laatste bij de auto aan omdat ik weer van alles kwijt was. Daar aangekomen was de auto al vol behalve de bestuurdersstoel waardoor meneer Mahler het eerste stuk van de dag mocht rijden, erg fijn met 3 uur slaap en een paar biertjes. Maar ja, ik wilde rijden dus dan moet er ook worden gereden, heerlijk stukje offroad over smalle paadjes in het binnenland van het eiland gedaan met steile heuvels, even zo steile afdalingen en overhangende taken en rotsen op de weg. Gelukkig was mij verteld dat je offroad moet rijden alsof je de auto hebt gestolen (plankgas de hele tijd, dus dat ging boven verwachting goed en zonder genante momenten kwamen we bij een schitterend meertje aan rond half 9. We waren daar als allereerste en het uitzicht was adembenemend, het meer was omringd door beboste bergen en heuvels en was zo glad als een spiegel. Na de geijkte fotomomenten daar heerlijk gezwommen en mijn tanden gepoetst met het zand wat daar ligt. Is het fijnste zand van de hele wereld schijnt en daar kan je dus je tanden mee poetsen. (Best grappig om een keer te doen. ) Na dat meertje op naar meertje 2 wat mijns inziens minder mooi was maar nog steeds de moeite waard. Daarna geluncht en begonnen aan de terugweg. Iedereen was redelijk gaar dus de trip naar Noosa was voor onze chauffeur dan ook een behoorlijke martelgang maar hij heeft het overleefd. Die avond in Noosa werden we getrakteerd op punch en pizza en werd het best een leuke avond. Iedereen was alleen doodmoe en ik had op fraser een gezellige maar doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg groep, waardoor er niet echt een supersfeer was. Lekker op tijd het mandje in gegaan en de volgende dag even Noosa in geweest er was een mooi national park wat op een rots lag waar je een schitterend uitzicht over de baai had. Zeker de moeite waard om even te doen.

Daarna opgemaakt voor de busreis van 17 uur (ja dat is heel normaal hier) van Noosa naar Airlie Beach, twee Duitse meisjes van mijn Fraser trip hadden dezelfde bus dus dat was wel gezellig. In de bus zowaar kunnen slapen en relatief fit de volgende morgen in Airlie aangekomen. Daar echt in een superchill hostel gezeten, 8 persoons bungalowtjes in een circel rond een zwembad en een gezellig barretje erbij. Echt op en top vakantiegevoel.

De volgende morgen, we leven inmiddels op donderdag 28 maart, inkopen gedaan voor de Clipper trip. De boot staat bekend als de grootste partyboat vaan de whitsundays en je mocht 30 blikjes bier per persoon meenemen voor twee dagen. Dit leek mij op voorhand een tikkeltje overdreven maar voor de zekerheid toch maar gedaan. Ik dus zwetend als een otter met een tray bier + bagage naar de haven gelopen alwaar we nog lekker een uur konden wachten op de check inn.

Daar een Geniale Engelsman van 38 ontmoet die een jaar rond de wereld aan het trekken is. (wel een keer fijn om niet overal de oudste te zijn) en gezellig zitten ouwehoeren. daarna de boot op gegaan waarna al snel duidelijk werd waarom dit een partyboat is. we kwamen binnen moesten onze tassen droppen wat te drinken pakken en naar het dek, daar het programma uitgelegd gekregen en wat veiligheidsinstructies die vooral neerkwamen op niet dronken overboord springen en als je toch dronken overboord springt doe dat dan waar je vrienden bij zijn zodat zij je een reddingsboei toe kunnen gooien. Houd ik van zulke praatjes. daarna was het tijd voor drankspelletjes en social talk want er zaten 56 mensen op die boot enhet is wel leuk als je die een beetje kent, het is toch je familie voor 2 dagen. Al snel bleek dat ik niet de enige klapmongool op de boot was en kwam ik twee engelse gasten twee kakkerlakken (Rotterdammers) en nog een Engelse gast die met de Rotterdammers meereisde tegen Al deze gasten zitten ongeveer op dezelfde Australische golflengte als ik dus kon het er direct erg goed mee vinden. leuke avond gehad met veel drankspelletjes en een hoop lol. De volgende ochtend om half 7 gewekt door de crew d.m.v. een liedje wat toevallig recht voor de deur van mijn hut moest worden gezongen. Ik om half 7 rechtop in mijn bed en het duurde even voor ik besefte wat er aan de hand was.

Na het ontbijt gingen we met rubberbootjes naar Whitehaven beach, het mooiste strand van de Whitsundays, daar spelletjes gedaan en genoten van de prachtige omgeving. Die middag gesnorkeld op het rif en prachtige vissen, roggen en zeeschilpadden gezien, helaas geen Nemo waar ik toch wel een beetje van baal. Na het snorkelen was het tijd voor een lekker koud biertje op de boot en gingen de duikplank en de waterglijbaan open (ja de duikplank en de waterglijbaan) Geniale middag gehad en ik vrees helaas datik nooit meer in mijn leven op een tweemaster met duikplank en waterglijbaan terecht ga komen maar wie weet. Mensen goede harde klappen zien maken op de 5 meter hoge duikplank bij het onderdeel salto achteruit maar gelukkig raakte er niemand ernstig gewond. na het eten was het tijd voor u raad het al drankspelletjes gevolgd door het avondprogramma wie wordt de king of queen van de clipper. Dit hield in verkleedkleren en suffe spelletjes dus dat was wel geslaagd. De volgende dag weer gesnorkeld en daarna helaas terug naar Airlie. Terug in het hostel had ik al vrij snel een pre party op touw gezet wat resulteerde in 15 man die bij ons in het hostel een drankje kwamen doen. Die avond eerst een pool party in een naburig hostel meegepakt waar zowaar goede techno werd gedraaid, redelijk uitzonderlijk voor australie. Daarna nog de afterparty van de Clipper gedaan en toen ging het lampje wel uit. De volgende dag was eigenlijk weer precies hetzelfde en resulteerde in bij het hostel zitten met de clipper crew en savonds stappen.

De volgende dag was het tijd om te gaan en moest ik helaas al om 9 uur eenbus hebben, samen met Naoise een Iers meisje van de Clipper de busreis gemaakt dus dat was wel gezellig. ik had een redelijke adhd dag dus heb 6 uur lang non stop tegen haar aan zitten praten terwijl zij wilde slapen. Na de busreis de ferry naar Magnetic Island gepakt en vervolgens richting hostel. Daar aangekomen had ik echt het idee dat ik in een soort droom terecht was gekomen, het hostel lag aan het strand en had een schitterende ligging in een baai waardoor je het idee had dat het hostel het enige op het eiland was. Daar een leuke avond gehad die eindigde op het strand. De volgende dag besloten om een 4 wheel drive te huren met Naoise, Roos, Tariq en Seann. Hiermee lekker over het eiland getourd, gezwommen een fantastisch uitzichtpunt meegepakt naar het koala centrum geweest waar we naast Koala's onder andere Krokodillen, hagedissen, kaketoes, en slangen hebben beetgehouden, het hoogtepunt was echter het voeren van kleine papgaaitjes die met 20 tegelijk op je arm gingen zitten. (Beetje pijnlijk maar wel leuke foto's ) na de Koala trip zijn we snel een naar een slijter gereden daar wat koude biertjes gescoord en naar het uiterste puntje van het eiland gereden voor een schitterende zonsondergang, helaas was het een beetje bewolkt maar desalniettemin toch een paar mooie plaatjes geschoten. Daar heerlijk van het uitzicht genoten en vervolgens gegeten en savonds weer een leuke avond in het hostel gehad. (Doordat het in een uithoek lag kon niemand ergens anders naartoe waardoor het er best gezellig was iedere avond) De volgende dag gingen Seann en Taz weer naar het vasteland en Roos, Naosia en ik bleven nog een dag langer.

Die dag was wederom wederom wildlife dag, we begonnen met een koala trail op het eiland, dit is een pittige wandeling naar een fort en als je geluk hebt zie je onderweg Koala's. Wij kwamen 4 fransen tegen die iedere keer de bush inrenden van het pad af, beetje vreemd maar het resulteerde wel in het zien van twee koala's wat toch wel bijzonder is als je ze in hun natuurlijke habitat ziet. Na de Koala's was het tijd om de bus te pakken naar Arcadia Bay waar een kolonie wilde rots wallabies bivakkeerd. (Wallabies zijn miniatuurkangaroetjes voor de degenen die nu diep aan het nadenken is wat een wallabie is) wij hadden voer voor ze gekocht en vooral Roos en Naoise waren erg in hun element met het voeren van de beestjes. Ik was er na 5 minuten wel klaar mee maar heb het toch een uur vol moeten houden, na 20 minuten kwam er een local met een krat vol groenten aan die de beestjes begon te voeren waardoor we werden omsingeld door 30 wallabies, dat was dan wel weer leuk. Deze man bleek ook de organisator van de paddenrace te zijn die avond en was zelfs zo aardig om ons even naar het hostel te brengen. Daar snel een hapje gegeten en toen de bus in naar het Arcadia hotel waar elke woensdagavond een paddenrace wordt gehouden. Dit leek mij toch wel erg bijzonder en dat bleek ook zo te zijn dus ik was erg blij dat we zijn gegaan.

Daar aangekomen ws er een grote witte krijtcirkel op de grond getekend en in het midden stond een glazen bak met 8 vakjes, vervolgens kwam de wallabie man ten tonele die een voor 1 de padden voor ging stellen, vervolgens had je de kans om te wedden op de padden, Australiers zijn nogal gokgek en er werd grif gewed op de padden, ik zat echt even met mijn oren te klapperen toen er 80 / 90 dollar voor een pad werd geboden en dat maar voor 1 race. na het voorstellen van de padden wordt de bak opgetild en de pad die als eerste uit de cirkel is heeft gewonnen. Dit gaat razendsnel en je moet echt goed kijken om te zien wie er nou daadwerkelijk heeft gewonnen. Uiteindelijk waren er die avond drie races en hebben we ons allemaal kapot gelachen. na de paddenrace weer teruggegaan naar het hostel waar het ladies night was. De sfeer zat er al prima in toen we terugkwamen en het werd nog een gezellige avond.

De volgende dag was het weer reisdag, ik had een bus eerder naar Cairns dan Naoise en Roos maar zat wel weer met drien engelsen die ik al drien weken lang overla tegnkom in de bus dus dat was wel gezellig. na weer 6 uur in de bus in Cairns aangekomen en daar opgewacht door Dominic en Elliot (twee engelse helden die ik op de Clipper heb leren kennen) Zij wisten dat ik rond 6 uur zou arriveren dus om half 7 stond er keurig een koud biertje voor me klaar nadat ik mijn tas in mijn dorm had gedropt. Die avond was een behoorlijke Clipper reunie (man of 15 van de boot) en was enorm gezellig. Op de een of andere manier ben ik echter vergeten te gaan slapen waardoor ik om 9 uur moest gaan douchen en uitchecken omdat er die avond geen plek was in het hostel. allemaal behoorlijk ellendig en niet de beste dag van mijn leven. Zaterdag weer terug naar Gilligan's gegaan nog even met Dominic & Elliot gezeten voordat zij weggingen en verder niet zo gek veel gedaan. savonds bleek dat Roos en ik in een Nederlandse enclave terecht waren gekomen (met 5 Nederlanders in een 8 persoons kamer ) dus dat was wel lachen, wij leren tegenwoordig iedere buitenlander het zinnetje hou je bek omdat we op de een of andere manier toch automatisch de neiging hebben om Nederlands te praten. ) dit levert overigens behoorlijk hilarische momenten op zoals in de bus op magnetic Island waar ik Lizet en Carolien ontmoette en mijn Ierse reisgenootje Naoise na 2 minuten doodleuk hou je bek riep, beide meisjes reageerden in eerste instantie verbijsterd maar konden er uiteindelijk wel om lachen.

Die avond onze britse en zweedse kamergenootjes mee op stap genomen en weer een gezellige avond gehad. Gisteren niet zo heel veel gedaan en savonds was het tijd voor de Wet T-shirt contest, is best wel een ding hier en ieder zichzelf respecterend hostel heeft er een. (Sorry mam, kan er ook niets aan doen) gelukkig zaten er wat hertjes tussen dus was het in ieder geval niet vervelend om naar te kijken.

Na weer veel te lange verhalen dus bij vandaag aangekomen, ik ben nog steeds in Cairns en moet nu toch wel snel werk gaan regelen (om dat van degrond te krijgen zelfs maar weer even aan de Ritalin. Cairns wordt op dit moment echter overspoeld met Backpackers en het is makkelijker gezegd dan gedaan, ik ga me er de komende dagen in ieder geval op storten en houd jullie op de hoogte als er nieuwe ontwikkelingen zijn.

Tot nu toe heb ik nog steeds de tijd van mijn leven, geniet ik elke dag en is het nog steeds de beste beslissing van mijn leven geweest. Hoop alleen dat er snel wat werk op mijn pad komt maar dat zal op de een of andere wonderlijke manier vast wel weer goedkomen.

bedankt voor jullie geduld en tot het volgende verslag.

  • 08 April 2013 - 23:36

    Marina:

    Hi Thijs,
    wat een leuk reisverslag weer! Hoelang blijf je daar in down under?
    Vorig weekend heb ik Breda voor je gecontroleerd. Alles is daar onder controle.
    Wat een mega hoeveelheid terrassen heb je daar. Helaas te koud om op te zitten, dus maar de kroegen van binnen bezocht. heel gezellig. Goed shoppen ook daar in Breda.
    Have fun. Marina

  • 09 April 2013 - 04:44

    Thijs Mahler:

    Hoi Marina bedankt voor je berichtje, het plan is om een jaar weg te blijven, eerst half jaar Australie dan Nieuw Zeeland en dan Azie. Mooi dat alles onder controle is in Breda en idd het valt mij niet meer op maar de terrasdichtheid in Breda is behoorlijk.

  • 11 April 2013 - 17:16

    Saskia Van Gerven:

    Hoi Thijs wat een prachtig reisverslag , je ziet het zo voor je.Je hoeft niet eens de foto's te zien.
    We vinden het fijn dat je het zo naar je zin hebt en genieten vanuit Workum met jou mee.
    Ik vroeg me alleen af of je misschien familie van Mozes bent,omdat je steeds je mandje in gaat.
    Hebben ze daar geen bedden?
    Verder zullen wij voor je duimen dat je snel werk vindt.
    Knuffel van je moeder en de groeten van Hans.
    P.S. Wij treden op in Bremen dit jaar met Brakzand.Leuk he.

  • 12 April 2013 - 07:51

    Thijs Mahler:

    Hoi Mam, goed om te lezen dat je mijn blog hebt kunnen vinden, hier nog steeds alles prima, Ben voor zover ik weet geen familie van Mozes en ze hebben hier ook gewoon stapelbedden maar schijnbaar gebruik ik dat woord gewoon graag.

    Gefeliciteerd dat jullie in bremen op mogen treden, superleuk. Zag wat foto's op je facebook voorbij komen en die zagen er ook goed uit.

    Dikke knuffel terug en groeten aan Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thijs

Actief sinds 22 Maart 2013
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 25062

Voorgaande reizen:

06 Maart 2013 - 06 Maart 2014

Australië, Nieuw Zeeland

Landen bezocht: